Статут школи

1.  ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1.  Львівська загальноосвітня школа І-Ш ступенів № 43 Львівської місь­кої ради Львівської області створена відповідно до розпорядження Львівської обласної державної адміністрації № 840 від 23 жовтня 1995 року і знаходиться у комунальній власності Львівської міської ради.

1.2. Юридична адреса Львівської загальноосвітньої школи І-Ш ступенів № 43 Львівської міської ради Львівської області (далі - Школа):

79058 м. Львів, вул. Масарика,9

1.3. Школа є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунок в установі банку, печатку, штамп, ідентифікаційний номер.

1.4.   Засновник Школи - Львівська міська рада. Уповноважений орган - Управління освіти Львівської міської ради, яке делегує повноваження управління відділу освіти Шевченківської районної адміністрації згідно Рішення Міської ради про розмежування повноважень між виконавчими органами.

1.5. Головною метою Школи є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.

1.6.   Головними завданнями Школи є:

-      забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;

-      виховання громадянина України;

-      виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

-    формування й розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою активною громадянською позицією, почуттям національної самовідданості, особистості підготовленої до професійного самовизначення;

-      виховання в учнів поваги до Конституції України, законів України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до людини й громадянина;

-      розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

-      реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

-   виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового спосо­бу життя, збереження і зміцнення фізичного й психічного здоров’я учнів;

-      створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину й суспільство.

1.7.  Школа у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту”, Положенням про загаль­ 

 

ноосвітній навчальний заклад, іншими нормативно-правовими актами, цим Статутом.

1.8.    Школа самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та цим Статутом.

1.9.    Школа несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

-        безпечні умови освітньої діяльності;

-        дотримання державних стандартів освіти;

-       дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, ви­робничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними уго­дами;

-         дотримання фінансової дисципліни.

1.10.    У Школі навчальний процес проводиться українською мовою.

1.11.    Школа має право відповідно до чинного законодавства України:

-         проходити в установленому порядку державну атестацію;

-         користуватися пільгами, що передбачені законами України;

-       визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із засновником;

-'визначати варіативну частину робочого навчального плану;

-      в установленому порядку розробляти і впроваджувати експерименталь­ні та індивідуальні робочі навчальні плани;

-       спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інсти­тутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

-       укладати угоди про співпрацю з навчальними закладами всіх ступенів акредитації, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадсь­кими об’єднаннями України та зарубіжжя згідно чинного законодавства;

-      запрошувати на роботу спеціалістів, у тому числі і закордонних, на до­говірних (контрактних) умовах;

-       використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;

-      бути розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з чинним за­конодавством та цим Статутом;

-       отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

-       залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надхо­дження у порядку визначеному законодавством України;

-       розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів;

-        надавати населенню платні освітні послуги.

 

 

1.12.   У навчальному закладі створюються та функціонують методичні об’єднання вчителів, які затверджуються наказом директора Школи.

 

 

4

 

 

1.13.   У Школі можуть створюватися та функціонувати:      творчі групи

вчителів, психологічна служба, громадські організації тощо.

1.14.   Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються засновником і здійснюється II Дитячим поліклінічним відділенням І Міської клінічної лікарні ім. Князя Лева.

1.15.   Взаємовідносини Школи з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

 

 

2.  ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

2.1.        Школа планує свою роботу самостійно, відповідно до ■ерспективного, річного плану.

У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи Школи, визначаються перспективи її розвитку.

План роботи затверджується педагогічною радою Школи.

2.2.  Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних пла­нів. розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із кон- -тетизацією варіативної частини і визначеним профілем навчання.

Робочий навчальний план погоджується педагогічною радою Школи і за­тверджується відділом освіти Шевченківської районної адміністрації у Львова.

Додатками до робочого навчального плану є розклад уроків та режим гоботи.

2.3. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники Школи самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що

еють гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну ' тературу, дидактичні матеріали, застосовують форми, методи, засоби навча- тьної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобут­тя освіти на рівні державних стандартів.

2.4. Школа здійснює навчально-виховний процес за денною формою на­вчання. Бажаючим надається право і створюються умови для індивідуального незнання, складання достроково підсумкової державної атестації, складання _-естації екстерном у відповідності до Положень, затверджених Міністерством хгзіти і науки України.

2.5. Зарахування учнів до Школи здійснюється за наказом директора на ~ лставі особистої заяви (для неповнолітніх - заяви батьків або осіб, які їх замі- нюють) або скерувань відділу освіти Шевченківської районної адміністрації, а також свідоцтва про народження (копії), медичної довідки встановленого зраз­ка. документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).

У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до -„ого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством

 

 

хвіти і науки України зразка на підставі заяви батьків або осіб, які їх змінюють.

2.6.   У Школі першого ступеня навчання за бажанням батьків або осіб, екі їх замінюють, створюються групи продовженого дня.

Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійсню­ються наказом директора на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють.

Режим роботи групи продовженого дня затверджується наказом директора Школи.

2.7.   Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів хтановлюються Школою в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом.

Структура та тривалість навчального року, початок та закінчення навчаль­них занять визначаються нормативними документами Міністерства освіти і на­уки України.

2.8.   Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності за­бороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).

2.9.   За погодженням із відділом освіти Шевченківської районної адмініс­трації з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю навчального закла­ду затверджується графік канікул, тривалість яких упродовж навчального року :тановить не менше ЗО календарних днів.

2.10.  Тривалість уроків визначається Законом України „Про загальну се- тедню освіту” та нормативними документами Міністерства освіти і науки Укра­пи: у перших класах - 35 хвилин, у других - четвертих класах - 40 хвилин, у п'ятих - дванадцятих - 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за по­годженням з відділом освіти Шевченківської районної адміністрації та терито- ріальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби.

2.11.  Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається тозкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно- нгієнічних та педагогічних вимог і затверджується директором.

Тижневий режим роботи Школи затверджується у розкладі навчальних за­нять.

Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у Школі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом, який затверджується директором Школи, і .прямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

2.12.  Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

2.13.  У Школі визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюєть­ся відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів, ве­деться тематичний облік знань.

У першому та другому класі дається словесна характеристика знань уч­

 

 

нів.

 

 

6

 

 

У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відобража- ються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та держав- підсумкову атестацію.

2.14.    Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання дово- пчться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).

2.15.    Порядок переведення і випуск учнів Школи визначається Інструк­цією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної .ередньої освіти усіх типів та форм власності, затвердженою наказом Мініс­терства освіти і науки України від 05.02.2001р. № 44 та зареєстрованою в Мі- ністерстві юстиції України 08.02.2001р. за № 120/5311.

2.16.    При переведенні учнів з початкової до основної Школи передусім геруться до уваги досягнення у навчанні не нижче середнього рівня з у країн- ;ької мови, читання, математики.

2.17.    Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої

є віти здійснюється шляхом державної підсумкової атестації. Порядок про­ведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про дер­евну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти.

2.18.    Учням, які закінчили певний ступінь Школи видається відповід­ний документ про освіту:

по закінченні початкової Школи - табель успішності;

по закінченні основної Школи - свідоцтво про базову загальну середню осві- ~ або табель успішності;

по закінченні навчального закладу - атестат про повну загальну середню осві- т> або табель успішності.

2.19.    За успіхи у навчанні та активну участь у житті Школи для учнів з:гановлюються такі форми морального і матеріального заохочення: подяка, грамота, подарунок, грошова премія. Форма заохочення визначається наказом г -ректора Школи, з врахуванням фінансових можливостей Школи.

 

 

3.   УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

3.1.     Учасниками навчально-виховного процесу у Школі є:

-учні;

-        керівники;

-        педагогічні працівники;

-         психологи, бібліотекарі;

-         соціальний педагог;

-         інші спеціалісти;

-         батьки або особи, які їх замінюють.

3.2.     Права і обов'язки учнів, педагогічних та інших працівників визна- -зються чинним законодавством та цим Статутом .

3.3.     Учні мають право:

 

 

7

 

 

-        на вибір форми навчання (колективна, індивідуальна), факультативів, педкурсів, позашкільних та позакласних занять;

-        на переатестацію з навчальних предметів;

-      на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально- технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновною та лікувально-

здоровчою базою Школи;

-        на доступ до інформації з усіх галузей знань;

-      брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конферен- _:ях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

-        брати участь у роботі органів громадського самоврядування Школи;

-      брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організа­ції навчально-виховного процесу, дозвілля учнів;

-     брати участь у добровільних самодіяльних об'єднаннях, творчих студі- • \. клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;

-      на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного на­силля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;

-        на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці.

3.4.     Учні зобов'язані :

-"оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищува- загальнокультурний рівень;

-        дотримуватись вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку;

-        бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;

-        дотримуватись законодавства України, моральних, етичних норм;

-             брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не оборонені чинним законодавством;

-        дотримуватися правил особистої гігієни.

3.5.   Педагогічними працівниками Школи можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рі­вень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують гезультативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я кких дозволяє виконувати професійні обов'язки.

3.6.  Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України “Про загальну середню освіту” та іншими законо­давчими актами.

3.7.     Педагогічні працівники мають право на:

-        захист професійної честі, гідності;

-      самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкід­ливих для здоров'я учнів.

-      участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально- виховного процесу;

-      проведення в установленому порядку науково-дослідної, експеримента­льної, пошукової роботи;

-        виявлення педагогічної ініціативи;

 

 

8

 

 

-     позачергову атестацію з метою підвищення кваліфікаційної категорії, педагогічного звання;

-         участь у роботі органів громадського самоврядування Школи;

-         підвищення кваліфікації, перепідготовку;

-      отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років в порядку, визначе- В: му законодавством України;

-      на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповід- н: до чинного законодавства.

Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних :бов'язків не допускається, за винятком випадків, передбачених дхонодавством України.

3.8.     Педагогічні працівники зобов'язані :

-     забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін від- і ьідно до навчальних програм на рівні обов'язкових державних вимог;

-         сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збере-

-      г:-:ню їх здоров'я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;

-         сприяти зростанню іміджу Школи;

-    настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до дер- ~ дзної Символіки, принципів загальнолюдської моралі;

-         виховувати в учнів повагу до батьків, жінки, старших за віком, народ-

-      х традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;

-      готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, Т -годи між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

-         дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;

-      захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильс­тва, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкід­ливим звичкам;

-         постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстер-

-       :ть, загальну і політичну культуру, виконувати Статут Школи, правила внут- ? янього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;

-        виконувати накази і розпорядження керівника Школи, органів правління освітою;

-        брати участь у роботі педагогічної ради.

3.9.   У Школі обов'язково проводиться атестація педагогічних працівни- з з. Атестація здійснюється, як правило, 1 раз на п'ять років відповідно до Ти- _ твого положення про атестацію педагогічних працівників України, затвер­дженого Міністерством освіти і науки України.

3.10.  Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут,- пра­вила внутрішнього розпорядку Школи, не виконують посадові обов'язки, не до- тримуються етичної поведінки, умов колективного договору або за результата-

и атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

3.11.     Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:

-     обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громад­ячого самоврядування;

 

 

9

 

 

-      звертатись до органів управління освітою, керівника Школи і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;

-         брати участь у заходах, спрямованих на покращення організації навча- гно-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази Школи;

-     на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського само­врядування Школи та у відповідних державних, судових органах.

3.12.  Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здо­буття дітьми повної загальної середньої освіти і зобов'язані :

-     забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої : :зіти незалежно від форми навчання;

-     постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати -ілежні умови для розвитку їх природних здібностей;

-       поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття добро­ти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, державної мови, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;

-        виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.

3.13.    Представники громадськості мають право :

-      обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в Школі;4

-        керувати учнівськими об'єднаннями за інтересами, гуртками, секціями;

-      сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забез­печенню Школи;

-        проводити консультації для педагогічних працівників;

-        брати участь в організації виховного процесу.

3.14.    Представники громадськості зобов'язані:

-        дотримуватися Статуту Школи;

-     виконувати накази та розпорядження директора Школи, рішення орга- - з громадського самоврядування;

-        дотримуватися норм етики поведінки та моралі;

-     захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, топагувати здоровий спосіб життя, вести роз’яснювальну роботу про шкідли­вість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

3.15. У Школі можуть створюватися учнівські, вчительські, громадські трганізації, що діють відповідно до чинного законодавства України

4.   УПРАВЛІННЯ ШКОЛОЮ

4.1.     Управління Школою здійснюється її засновником - Львівською міською радою, уповноваженим органом - управлінням освіти Львівської міської ради, відділом освіти Шевченківської районної адміністрації м. Львова.

Безпосереднє керівництво Школою здійснює директор. Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менше як три роки.

Директор Школи призначається і звільняється з посади відділом освіти Ше­вченківської районної адміністрації м. Львова. Призначення та звільнення за-

 

 

10

 

 

-тупників директора та педагогічних працівників здійснюється відділом освіти Шевченківської районної адміністрації м. Львова за поданням директора з до­жиманням чинного законодавства.

4.2.   Вищим органом громадського самоврядування Школи є загальні збо­ри колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.

Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від та- гих трьох категорій:

працівників Школи - зборами трудового колективу;

учнів Школи другого - третього ступеня - класними зборами;

батьків, представників громадськості - класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів: від працівників Шко- іи - 20, учнів - 20, батьків і представників громадськості - 20.

Термін їх повноважень становить два роки.

Загальні збори правомочні, якщо в їхній роботі бере участь не менше поло- зйни делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більші- с_ю голосів присутніх делегатів.

Право скликати збори мають голова ради Школи, учасники зборів, якщо за _е висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор Школи, за- . новину.

Загальні збори:

обирають раду Школи, її голову, встановлюють термін їх повноважень;

заслуховують звіт директора і голови ради Школи;

розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово- жсподарської діяльності Школи;

затверджують основні напрями вдосконалення навчально-виховного проце- ;у. розглядають інші найважливіші напрями діяльності Школи;

приймають рішення про стимулювання праці керівників, педагогогічних та нших працівників Школи, учнів Школи;

визначають інші функції, що не суперечать чинному законодавству.

4.3.     У період між загальними зборами діє рада Школи.

4.3.1.     Метою діяльності ради є:

сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу;

об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, гро­мадськості щодо розвитку Школи та удосконалення навчально-виховного про­цесу;

формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління Школою;

розширення колегіальних форм управління Школою;

підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з органі­зацією навчально-виховного процесу;

4.3.2.     Основними завданнями ради є:

підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;

визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку Школи та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;

 

 

формування навичок здорового способу життя; створення належного педагогічного клімату в Школі; сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціа­льного досвіду;

підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та вихо­вання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів; сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів; підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдос­коналення процесу навчання та виховання учнів;

ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинно­го законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти;

стимулювання морального та матеріального заохочення учнів сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;

зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та Школою з ме- : ою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.

4.3.3.   До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів ІІ-ІІІ ступенів навчання, батьків і громадськості. Представниц-

ьо в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами Школи.

Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких при- -::лн приймається виключно загальними зборами . На чергових виборах склад гади оновлюється не менше ніж на третину.

4.3.4.    Рада навчального закладу діє на засадах:

пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, сус­пільства, держави;

дотримання вимог законодавства України; колегіальності ухвалення рішень; добровільності і рівноправності членства; гласності.

Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами Школи.

Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чо­тирьох разів на навчальний рік.

Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора Шко­ти, власника (засновника), а також членами ради.

Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засі­данні не менше двох третин її членів.

У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.

Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту Школи, поводяться в 7-й денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, бать­ків, або осіб, які їх замінюють, та громадськості.

У разі незгоди адміністрації Школи з рішенням ради створюється узгоджу- вальна комісія, яка розглядає спірне питання.

До складу комісії входять представники органів громадського самовряду­вання, адміністрації, профспілкового комітету Школи.

4.3.5.    Очолює раду Школи голова, який обирається із складу ради.

Голова ради може бути членом педагогічної ради.

Головою ради не можуть бути директор та його заступники.

 

 

Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасо­ві комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визнача­ються радою.

Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються дія­льності Школи, пов’язаної з організацією навчально-виховного процесу, прове­денням оздоровчих та культурно-масових заходів.

4.3.6.   Рада навчального закладу:

організовує виконання рішень загальних зборів;

вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи Школи та здійснює контроль за його виконанням;

разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту Школи; затверджує режим роботи навчального закладу;

сприяє формуванню мережі класів Школи, обгрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;

приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до -огородження випускників Школи золотою медаллю “За високі досягнення у навчанні” або срібною медаллю за “За досягнення у навчанні” та нагородження учнів похвальними листами “За високі досягнення у навчанні” та похвальними тамотами “За особливі досягнення у вивченні окремих предметів”;

разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи мож­ливості, потреби учнів , а також тенденції розвитку регіону, суспільства і дер­жави;

погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік; заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з _::тань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;

бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення пи­тань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;

виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення ор- 'анізації позакласної та позашкільної роботи з учнями;

виступає ініціатором проведення добродійних акцій; вносить на розгляд педагогічної ради та відділу освіти Шевченківської гайонної адміністрації м. Львова пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;

ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні; сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає гро­мадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, :ншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями ;

розподіляє і контролює кошти фонду загального обов’язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням ; розглядає питання родинного виховання;

 

 

бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні титлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально- гтономічних умовах;

сприяє педагогічній освіті батьків;

сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних ви­дань;

розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти учня­ми ;

організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслугову­ванням учнів;

розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань ро- г ми Школи;

вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасни­ць навчально-виховного процесу;

може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів ро­боти.

Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.

4.4.     Директор Школи:

-       здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональ­ний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахо- ь:го і кваліфікаційного рівня працівників;

-         організовує навчально-виховний процес;

-       забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рів­нем досягнень учнів у навчанні;

-             відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

-       створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкіль­ній роботі, проведення виховної роботи;

-       забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних тн протипожежних норм, техніки безпеки;

-       підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та вихо­вання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педа­гогів;

-       забезпечує права учнів на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

-       призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками;

-       контролює за організацією харчування і медичного обслуговування уч­нів;

-       здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені термі­ни обов’язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;

-       розпоряджається в установленому порядку шкільним майном і кошта­ми;

-        видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;

 

 

14

 

 

-      за погодженням із профспілковими комітетами затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов’язки працівників Школи;

-      створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, по­шуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;

-      несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педа­гогічними працівниками та загальними зборами, засновником, місцевими орга­нами державної виконавчої влади, уповноваженим органом управління освітою.

4.5.   Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі : тконодавства директором Школи і затверджується відділом освіти Шевченків- ської районної адміністрації м. Львова.

Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (поса- ігзого окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допу­скається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбача­ються робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

4.6.У Школі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган - штагогічна рада.

Головою педагогічної ради є директор Школи.

4.7.    Педагогічна рада розглядає питання:

-      удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного про­цес) . планування та режиму роботи Школи;

-        переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів

; відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;

-       підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої тво­рчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і “ггедового педагогічного досвіду;

-        морального та матеріального заохочення учнів та працівників Школи.

4.8.  Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб Школи. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільніс­тю. але не може бути меншою чотирьох разів у навчальному році.

Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання навчально-виховного процесу.

4.9.  У Школі можуть створюватися і діяти піклувальна рада, батьківський комітет Школи, учнівське самоврядування, що діють згідно з чинним шхонодавством України.

 

 

5.    МАТЕРІАЛЬНО - ТЕХНІЧНА БАЗА

5.1.     Матеріально-технічна база Школи включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі Школи.

5.2.     Майно Школи є комунальною власністю і передано їй в оперативне • правління відповідно до чинного законодавства.

 

 

15

 

 

:>.3. Школа відповідно до чинного законодавства користується землею, ін- —ими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та

-      :гм з їх охорони.

:      Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна Школи

проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, здздані Школі внаслідок порушень її майнових прав іншими юридичними та

-       динними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

5.5.   Для забезпечення навчально-виховного процесу база Школи складається навчальних кабінетів, майстерень, а також спортивного і актового залів, біб- сіетеки. архіву, медичного і комп’ютерного кабінетів, їдальні, приміщення для технічного та навчально-допоміжного персоналу.

5 6. Відповідно до рішення міської ради № 51 від 06.02.1998 року “Про інве- нтарнзацію земель м. Львова” Школа має земельну ділянку площею 1,925 га. на = • лиці Масарика, 9, де розміщені спортивні майданчики, дослідні майданчики ■_ б слочинкова зона.

 

 

6.   ФІНАНСОВО - ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

 

 

6.1.   Фінансово-господарська діяльність Школи здійснюється на основі її кошторису.

6.2.     Джерелами формування кошторису Школи є:

-        кошти місцевого бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фі-

зання загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів в

обсязі Державних стандартів освіти;

-        кошти фізичних, юридичних осіб;

-        кошти, отримані за надання платних послуг;

-      доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, на- з- б_б ьно-дослідних ділянок, від здачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;

-        благодійні внески юридичних та фізичних осіб.

6.3.   У Школі створюється фонд загального обов’язкового навчання, який сформується з урахуванням матеріально-побутових потреб учнів за рахунок '-оджету в розмірі не менше трьох відсотків витрат на його поточне утримання, б також за рахунок коштів, залучених з інших джерел.

Кошти фонду загального обов’язкового навчання зберігаються на рахунку Школи в установі банку і витрачаються відповідно до кошторису, що затвер- д кується директором Школи.

Облік і використання коштів фонду загального обов’язкового навчання дійснюються Школою згідно з наказом директора відповідно до порядку, пе­редбаченого чинним законодавством.

Контроль за правильним використанням коштів фонду загального обов'язкового навчання здійснюють органи виконавчої влади або органи місце­вого самоврядування, органи управління освітою.

6.4.    Школа має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних над­

 

 

16

 

 

ходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колекти­ву.

6.5.  Порядок діловодства і бухгалтерського облік} в Школі визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковані навчальні заклади. За рішенням засновника Школи бухгалтерський облік може здійснюється самостійно або через централізовану бухгалтерію.

6.6.  Звітність про діяльність Школи здійснюється відповідно до законо­давства.

6.7.   Штат бухгалтерії: провідний фахівець, бухгалтер, може бути касир.

 

 

7.  МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

7.1.  Школа за наявності належної матеріально-технічної та соціально- культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

7.2.  Школа має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.

 

 

8.   КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ШКОЛИ

■»

8.1.  Державний контроль за діяльністю Школи здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти.

8.2.  Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки Украї­ни, Державна інспекція навчальних закладів, Львівська міська рада, Відділ освіти Шевченківської районної адміністрації м. Львова.

8.3.  Основною формою державного контролю за діяльністю Школи є ате­стація, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встано­вленому Міністерством освіти і науки України.

8.4.  У період між атестацією проводяться перевірки Школи з питань, пов’язаних з її навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність цих перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше 1-2 разів на рік. Перевірки з питань, не пов’язаних з навчально- виховною діяльністю, проводяться її засновником відповідно з чинним законо­давством.

 

 

9.   РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ НІКОЛИ

 

 

9.1.   Рішення про реорганізацію або ліквідацію Школи приймає засновник.

 

 

17

 

 

Реорганізація Школи відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виді­лення.

Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду - ліквідаційною комі­сією призначеною цим органом.

З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління Школою.

9.2.   Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно Школи, виявляє її дебіто­рів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і пред­ставляє його засновнику.

9.3.   У випадку реорганізації права та зобов’язання Школи переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.

9.4.   При реорганізації чи ліквідації Школи її працівникам і учням гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства.

9.5.   У разі ліквідації неприбуткової організації її активи повинні бути передані іншій неприбутковій організації відповідно до виду або зараховані до доходу бюджету.

9.6.   Інформація про реорганізацію чи ліквідацію Школи подається в десятиденний термін до органів державної статистики.